Visos kategorijos
Verslui

VASAROS GIDAS E. PARDUOTUVĖMS: Kaip paskatinti vasaros pardavimus ir naudingai išnaudoti laiką?

sales-summer
Vasara daugeliui internetinių parduotuvių tampa ramesniu ir lėtesniu prekybos laikotarpiu. Pirkėjams daugiau laiko praleidžiant lauke, žmonių srautas sumažėja, o ir užklydę dažnai susiduria su pasvarstymais – pirkti ar atsidėti atostogoms? Jei ir jūsų e. parduotuvė patiria prekybos sulėtėjimą, neišsigąskite, jūs ne vieni. Geriau apžvelkime, kaip galite paskatinti vasaros pardavimus bei produktyviai išnaudoti vasaros mėnesius savo verslo vystymui?

Kodėl vasarą sulėtėja internetinė prekyba?

Vasarą internetinė prekyba sulėtėja įvairiuose sektoriuose – nuo kanceliarinių prekių iki buitinės technikos. Tam įtakos turi kelios priežastys:

  1. Mokinių atostogos. Mokyklinio amžiaus vaikams atostogaujant, pastebimai gali sumažėti kanceliarinių prekių, vaikiškų drabužių ir avalynės prekyba. Vis dėlto, per daug neatsipūskite – artėjant rugsėjui šių prekių pardavimai smarkiai šoktels į viršų, tad verta pasiruošti iš anksto.

  2. Geras oras. Atšilus orui, daugelis natūraliai praleidžia mažiau laiko prie kompiuterio – daugiau gamtoje ir mieste. Tai, be abejonės, gali atsiliepti ir internetiniams pardavimas. Taip pat, vaikščiodami mieste žmonės mieliau užsuka į fizines parduotuves, atvėsta vėdinamose patalpose, gyvai apžiūri prekes skirtingai nei žiemą, kuomet patogiau apsipirkti internetu, savo namų šilumoje.

  3. Atostogų planai. Neretai, atėjus vasarai, keliauti mėgstantys pirkėjai daug mieliau dalį savo biudžeto atsideda kelionių išlaidoms nei internetiniams pirkiniams. Taip pat, kai kuriuos daiktus, ypatingai drabužius, keliautojai planuoja nusipirkti atostogų metu. „Nepirksiu suknelės dabar, gal kažką rasiu Italijoj“, „Artėja draugo gimtadienis, gal rasiu jam kažką originalaus kelionės Graikijoje metu“ ir pan. Šie apmąstymai taip pat prisideda prie sulėtėjusios internetinės prekybos vasaros sezonu.

  4. Pramogos vs. daiktai. Taip pat pastebime, jog vasarą pirkėjai tiek save, tiek draugus dažniau lepina pramogomis, o ne daiktais. Populeresnės tampa tokios dovanos kaip šuolis parašiutu, skrydis oro balionu, koncertas, vakarienė restorane ar plaukimas baidarėmis. Noras praleisti laiką kartu vasaros sezonu bei ilgesnės dienos – tai tarsi kontrastas žiemos laikotarpiui, kai dienos trumpos ir tamsios, o visi įsisukę kalėdiniame bėgime ir neretai pasirenka perduoti fizinę, gražiai supakuotą dovanėlę, nei praleisti laiką kartu.
sales-summer

Kaip paskatinti vasaros pardavimus? 🔥

Nors šioks toks internetinių pardavimų sulėtėjimas yra gana įprastas vasaros sezono bruožas, tikrai neverta sėdėti sudėjus rankas. Dalinamės savo patarimais ir idėjomis, kaip galite šį skirtumą jei ne panaikinti, tai bent jau sumažinti.

  1. Parduokite ir reklamuokite sezonines prekes
    Gana įprasta priemonė, be abejonės naudojama visų drabužių ir avalynės parduotuvių, kuri gali būti pritaikyta ir kituose sektoriuose. Pavyzdžiui, net knygų pardavimuose galime įžvelgti tam tikrus sezoniškumus. Žiemos metu gana įprasta dovanoti knygas, juk ilgais ir šaltais žiemos vakarais taip jauku pasinerti į ilgesnį romaną ar biografiją. Tup tarpu vasaros sezonu gali norėtis skaityti lengvesnę literatūrą, kažką, ką paprasta pasiimti su savimi į paplūdimį, skaityti lauke, saulėje – knygos apie keliones, populiariosios psichologijos leidiniai ir pan.
  1. Nepasikliaukite tik internetine reklama
    Kaip ir minėjome, vasarą žmonės praleidžia mažiau laiko naršant internete, įskaitant ir socialinius tinklus. Jei jūsų verslas priklauso tik nuo socialinių tinklų ir reklamos juose – pasvarstykite apie alternatyvas. Jei žmonės daugiau laiko praleidžia mieste ir gamtoje, gal verta išbandyti lauko reklamą? Arba pasiruošti savo verslo skrajutes, plakatus, padalinti juos žmonių susibūrimo vietose, parkuose, festivaliuose, prie turgaus, priklausomai nuo jūsų verslo specifikos.
sales-summer
  1. Išparduokite užsilikusias prekes
    Vasara – puikus metas apsitvarkyti. Peržvelkite po šaltojo sezono užsilikusias prekes ir paskelbkite ypatingas kainas bei pasiūlymus joms. Nenorite prarasti pinigų skelbdami akcijas? Paskatinkite klientus pirkti daugiau už geresnę kainą arba pasiūlykite nemokamą pristatymą.

    Daugiau apie tai, kaip paskatinti pardavimus nepakenkiant savo verslui >
  1. Partnerystė su kitais verslais
    Vasara taip gera proga artimiau susipažinti su savo verslo partneriais, kam dažnai nebūna laiko, ypač artėjant Kalėdų laikotarpiui. Galbūt galite netgi kūrybiškai pranešti savo pirkėjams apie sėkmingas partnerystes ir drauge išleisti reklaminę kampaniją, pristatyti vieni kitus savo auditorijai Gaminate rankų darbo skanėstus ir naudojate vietinę produkciją? Pristatykite savo tiekėjus savo sekėjams. Paprašykite tiekėjų pasidžiaugti jūsų partneryste savo socialiniuose tinkluose, įterpti nuorodą į jūsų internetinę svetainę partnerių puslapyje ir pan.

    Įmokų surinkimui internetu naudojate Paysera? Praneškite savo klientams, jog šios partnerystės dėka apsipirkdami jie gali atsiskaityti pačiais įvairiausiais būdais, o atsiskaitydami per Paysera gali atgauti ir dalį sumokėtų pinigų.

    Galbūt kartu su savo partneriais galite netgi išsiųsti pranešimą spaudai jums bendra tema? Pavyzdžiui, pranešime apie vasaros metu sulėtėjusius pardavimus galite komentarą įterpti tiek jūs, tiek jūsų įmokų surinkimo partneris, ir pan.
  1. Kūrybiškoms kampanijoms nėra blogo laiko
    Lėtesni pardavimai vasaros metu leidžia pardavėjams skirti daugiau laiko kūrybiškoms kampanijos sugalvoti ir įgyvendinti. Kaip atkreipti savo klientų dėmesį? Kokią vertę jiems galiu pasiūlyti? Kartu su savo komanda, jei tokią turite, susiburkite ir pasidalinkite idėjomis. Galbūt atrasite kūrybišką būdą paskatinti savo pirkėjus pradėti pirkti dovanas Kalėdoms jau dabar? O gal pradėsite akciją „½ Kalėdos“ ir įkvėpsite žmones atšvęsti „pusiau Kalėdas“ likus pusei metų iki tikrosios šventės, birželio mėnesį? Juk per tikras Kalėdas dažnai nerandame laiko net savo geriausiems draugams!
  1. Išnaudokite turizmą
    Vasarą be abejonės suaktyvėja tiek vietinis, tiek tarptautinis turizmas. Pagalvokite, kaip galite pakreipti tai savo naudai? Partnerystės su viešbučiais yra tik viena iš daugelio idėjų. Nuo tradicinių reklaminių lankstinukų kambariuose iki specialių nuolaidų tik to viešbučio svečiams – galimybės neribotos.
sales-summer

Kaip produktyviai išnaudoti vasarą savo verslui?

Be aukščiau pateiktų rinkodaros idėjų, kurias galite įgyvendinti vasaros metu siekdami paskatinti pardavimus, šis sezonas puikiai tinka ir tam tikriems verslo higienos darbams, padėsiantiems jums visus likusius metus.

  1. Gyvi susitikimai su partneriais
    Vasara – puikus metas atsitraukti nuo jau kasdienybe tapusių virtualių susitikimų ir išeiti su savo verslo partneriais ar kolegomis kavos, susitikti gyvai. Tokie gestai be abejonės sustiprina ryšį, gali išsivystyti į bendrus projektus ar draugystes.
  1. Internetinės parduotuvės higiena
    Ramesnis pardavimų laikotarpis taip pat puikus metas peržiūrėti savo internetinę svetainę – gal reikia susiorganizuoti fotosesiją ir atnaujinti produktų nuotraukas? Gal pats metas peržiūrėti prekių aprašymus, pavadinimus, puslapių ir nuotraukų meta informaciją – visa tai padės potencialiems klientams rasti būtent jūsų prekes.

    Taip pat galite užsibrėžti tikslą parašyti kelis ilgesnius tekstus pagal SEO reikalavimus, kurie atvestų klientus į jūsų svetainę: TOP 10 dovanų idėjų Kalėdoms 2023 ir pan.
  1. Klientų apklausos
    Turite susirinkę klientų elektroninių paštų bazę, o gal su jais bendraujate socialiniuose tinkluose? Paprašykite pirkėjų užpildyti išsamią apklausą apie jūsų siūlomas prekes ar paslaugas – atlikite analizę, ko trūksta jūsų klientams, kas patinka labiausiai, ir pasistenkite pritaikyti pakeitimus dar iki rudens ir žiemos išpardavimų.
  1. Apsipirkimo proceso patobulinimas
    Ar savo klientams siūlote pakankamai atsiskaitymo būdų? Ar apmokėjimo procesas aiškus ir patikimas? Puikus metas peržiūrėti savo mokėjimų surinkimo partnerį, atsinaujinti įmokų surinkimo įskiepius, jei tokius naudojate, peržiūrėti nustatymus, patikrinti, ar neatsirado naujų funkcionalumų.
sales-summer

Paysera – tai vienas populiariausių įmokų surinkimo partnerių Baltijos šalyse. Tūkstančiai e. parduotuvių naudoja Paysera Checkout ir suteikia galimybę savo klientams atsiskaityti tiek per elektronine bankininkyste, tiek kortelėmis, o kartais net SMS ar grynaisiais partnerių vietose.

  1. Prekių pristatymo patobulinimas
    Taip pat prieš prasidedant Kalėdinių apsipirkimų bumui verta peržvelgti, ar savo klientams siūlote pakankamai prekių pristatymo būdų. Pasirašinėti sutartis su kiekviena kurjerių įmone ir integruoti pristatymo paslaugų teikėjus atskirai gali užtrukti. Norėdami sutaupyti laiko, galite pasinaudoti Paysera siuntų pristatymo paslauga – integravę vos vieną įskiepį, savo klientams suteiksite galimybę rinktis iš populiariausių šalies pristatymo būdų: Omniva, LP Express, Venipak ir pan.
  1. Artėjančių metų planavimas
    Pirk dviratį žiemą, o slides vasarą. Šiltąjį sezoną išnaudokite pasiruošimui žiemos ir Kalėdų išpardavimams, Juodojo penktadienio akcijoms, kampanijoms. Taip pat pradėkite planuoti, ką dovanosite savo partneriams, klientams ar kolegoms.
  1. Konkurentų analizė
    Turėdami daugiau laiko galite atlikti ir savo konkurentų analizę. Dažnai nutinka, kad užsisukus kasdieniuose darbuose, nepastebime, kaip pasikeičia rinka, kurioje dirbame. Atlikite detalią konkurentų analizę – kaip jie save pozicionuoja, kaip pateikia savo prekes – taip pat įvertinkite savo pranašumus ir apgalvokite, kaip galite juos pabrėžti ateities komunikacijoje.
  1. Plėtros galimybės
    Nors vasarą pardavimai sulėtėjo, verslas vystosi sėkmingai jau kuris laikas? Gal laikas pagalvoti apie plėtrą? Baltijos šalys pasižymi labai panašiais vartotojų įpročiais ir skoniais. O renkantys įmokas per Paysera gali be problemų rinkti įmokas ir per populiariausius Latvijos bei Estijos bankus. Gal tai galėtų būti jūsų verslo plėtros šalys?

Pradėkite rinkti įmokas per Paysera jau šiandien!

DAUGIAU

Susiję straipsniai

sales-summer
Paslaugos

Nauja paslauga: siuntų pristatymo integravimas į e. parduotuvę

Įmokų surinkimo internetu lyderis Lietuvoje, Paysera, elektroninėms parduotuvėms ir prekybininkams pristato dar vieną privalumą – pagrindines prekių pristatymo įmones vienoje vietoje. Ši paslauga suteiks galimybę net ir smulkiausiems prekybininkams savo e. parduotuvių klientams pasiūlyti prekių pristatymą per populiariausias šalies kurjerių tarnybas.

sales-summer
Verslui

7 patarimai, kaip sumažinti pirkinių krepšelio atsisakymą e. parduotuvėje

Vienas iš elektroninės parduotuvės sėkmės garantų – mažas pirkinių krepšelio atsisakymo rodiklis (angl. abandonment rate). Pirkėjo apsigalvojimą paskutinę minutę gali lemti keli veiksniai, tarp kurių ir tinkamo apmokėjimo bei pristatymo nebuvimas. Gera žinia ta, kad tai yra sritys, kurias gali kontroliuoti pats pardavėjas. Šiame įraše apžvelgsime kelis praktinius patarimus, kaip sumažinti pirkinių krepšelio apleidimą.

sales-summer
Verslui

Top 10 klausimų apie įmokų surinkimą internetu

Perkėlus savo verslą į internetinę erdvę, tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems iškyla daugybė klausimų. Bet juk tai ne verslas, jeigu nieko neparduodate, tiesa? Paysera padeda tūkstančiams e. parduotuvių rinkti mokėjimus internetu iš pirkėjų visame pasaulyje. Tad šiandien atsakysime dažniausius jų klausimus.