Visos kategorijos
Paysera HQ

Money 20/20 belaukiant: Paysera apie inovacijas, plėtrą ir partnerystes

Justina ir Marijus
Artėjant didžiausiam finansų technologijų renginiui Europoje – Money 20/20 – kalbamės su šiame renginyje dalyvaujančiais Paysera vadovais Marijumi ir Justina apie įmonės viziją virsti superprogramėle, ambicingus plėtros planus ir nuolatinį inovacijų, ypač dirbtinio intelekto, diegimą kasdienėje veikloje.
Norite sužinoti daugiau? Susitikime renginyje, Lietuvos nacionaliniame stende 7C40.

Money 20/20 konferencijoje dalyvauja įvairūs finansų sektoriaus žaidėjai – nuo rinkos senbuvių iki mažesnių, bet sparčiai augančių įmonių. Kodėl Paysera yra tas vardas, ties kuriuo renginio dalyviai turėtų stabtelėti ir galbūt net susiplanuoti asmeninį susitikimą?

Lietuva sparčiai auga kaip finansinių technologijų kalvė ir vis dažniau pripažįstama svarbia šios srities žaidėja su maždaug 130 licencijuojamų fintech’ų bei 230 fintech’ų apskritai. Tai, kad konkurencingoje rinkoje esame lyderiai – istoriškai pirmoji elektroninių pinigų įstaiga ir didžiausia pagal svarbiausius rodiklius – pasako apie mūsų patirtį, ir, greičiausiai, kokybę.

Prieš 20 metų pradėjome nuo mokėjimų apdorojimo e. komercijoje. Tai reikšminga mūsų verslo dalis ir dabar. Na, o artimos ateities projekcija – virsmas į superprogramėlę. Štai čia mes esame atviri bendradarbiauti su finansų ir nefinansų įstaigomis. Money 20/20 ideali vieta tarti pirminį „sveiki“.

Kokia Paysera vizija vystant superprogramėlės platformą ir kokias partnerystės galimybes matote su kitomis finansinėmis institucijomis?

Mūsų vizija – sukurti ekosistemą, kurioje vieno mygtuko paspaudimu atliekate visus kasdienius finansinius – ir ne tik finansinius – reikalus. Siekiame bendradarbiauti tiek su vietos, tiek su tarptautiniais verslais, kad galėtume pasiūlyti dar daugiau paslaugų ir patogumo savo klientams.

Kalbant apie superprogramėlę, mus domina tiek partnerystės globaliu mastu, tiek lokalios trečiųjų šalių integracijos tam tikrose šalyse. Labiausiai ten, kur programėlę naudoja daugiausiai žmonių. Tai Vidurio Europa, Baltijos šalys, Balkanai.

Kai kurioms kasdienėms paslaugoms, kurias mes matytume savo programėlėje, finansinės licencijos nereikia, pvz., maisto užsakymas į namus, kurjerių ir paštomatų veikla. Taigi, esame atviri šiuo klausimu.

Kokiose šalyse Paysera šiuo metu veikia ir kokios yra tolesnės plėtros kryptys?

Tipiniai Paysera klientai, vertinant pagal pajamų pasiskirstymą, yra e. prekybininkai ir kitų verslų atstovai. Siūlydami šimtą apmokėjimo per bankus būdų atveriame internetinėms parduotuvėms duris į Europos rinką. Tuo tarpu suteikdami galimybę atsiskaityti mokėjimo kortelėmis, fintech sprendimais, tokiais kaip Revolut, ar per mokėjimo sistemas, kaip Trustly, įgaliname Paysera klientus sėkmingai plėsti savo veiklą ir pasiekti savo pirkėjus praktiškai visame pasaulyje.

Namų rinkoje, Lietuvoje, ateiname ir į fizinius klientų aptarnavimo taškus, siūlydami virtualią kasą ir mokėjimų priėmimą kortelėmis. Ketiname plėsti šį verslą tarptautiniu mastu, pradedant šalimis, kuriose aktyviai veikia kitos Paysera grupės įmonės.

Žvelgiant į ateitį, tikimės, jog vis didesnę pajamų dalį generuos mūsų superprogramėlė, kurią yra įsidiegę daugiau kaip milijonas žmonių.

Kokie yra pagrindiniai Paysera pasiekimai per pastaruosius metus, kurie labiausiai domina kitas finansų įstaigas?

Paysera išsiskiria savo tvaraus ir stabilaus augimo strategija. Nors kai kam toks požiūris gali pasirodyti lėtas, pasirinktas žemas rizikos apetitas leidžia mums džiaugtis pelninga veikla 18 iš 19 veiklos metų rinkoje. Būtent šis stabilumas ir yra vienas iš pagrindinių Paysera pasiekimų, dominančių kitas finansų įstaigas. Per pastaruosius metus pasiekti rezultatai tik patvirtina šios strategijos sėkmę:

11 mlrd. EUR bendra pervedimų suma 2023 m.
1,07 mlrd. EUR tiek pirkėjai išleido mūsų aptarnaujamose e. parduotuvėse 2023 m.
627 mln. EUR klientai konvertavo į skirtingas valiutas 2023 m.
532 mln. Eur bendra klientų sąskaitose laikoma suma
185 000 aktyvių mokėjimo kortelių

Kokias inovacijas ir technologijas Paysera naudoja, siekdama pagerinti savo paslaugų kokybę?

Norint išlikti konkurencingais, būtina nuolat diegti pažangiausius sprendimus ir išlikti inovacijų priešakyje. Mes ypač daug dėmesio skiriame dirbtinio intelekto (angl. Artificial Intelligence, AI) integravimui savo veikloje, taip pat skatiname dirbtinio intelekto naudojimą įmonės viduje. Turime tam dedikuotą DI komandą, kuri rūpinasi tiek procesų automatizavimu, tiek darbuotojų edukacija, mokymais, reguliariai organizuoja diskusijas.

Nuolat ieškome, kaip dirbtinis intelektas galėtų optimizuoti mūsų procesus, pradedant klientų aptarnavimu ir baigiant rizikos valdymu.

Nemažai daliai mūsų darbuotojų DI jau yra įprasta darbo dalis – jiems aktualiau ne ar jį naudoti, o kokius įrankius ir kaip dažnai. Neabejoju, kad esame viena pirmaujančių įmonių Lietuvoje, plačiai pritaikančių DI įvairiuose kasdieniniuose procesuose.

O Money 20/20 – puiki erdvė pasisemti įkvėpimo iš rinkos lyderių, pamatyti naujausias tendencijas ir grįžus su dar didesniu entuziazmu ieškoti naujų DI pritaikymo būdų Paysera veikloje.