Visos kategorijos
Paysera HQ

Smulkiajam verslui – du mėnesiai paruošti kasas, kad jos teiktų duomenis VMI

#
Smulkusis verslas skaičiuoja paskutinius du mėnesius su kasos aparatais, neperduodančiais duomenų Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI). Nuo gegužės 1 d. įsigalioja reikalavimas naudoti kasų sprendimus, reguliariai teikiančius duomenis VMI. Artėjant šiam pokyčiui, finansinių technologijų bendrovė „Paysera“ išskiria penkis dažnai girdimus mitus apie šį pokytį.

„Artėjant svarbiems pokyčiams, tokiems kaip euro įvedimas ar elektros tinklų sinchronizavimas su Europa, taip pat atsirasdavo nerimo. Prieš pokyčius natūralu bijoti ir daryti prielaidas, kurios ne visada atitinka tikrovę“, – sako Mantas Chodosevičius, „Paysera POS“ produkto vadovas.

VMI duomenimis, pokyčiai gegužę palies apie 25 tūkst. verslo atstovų, todėl, pasak M. Chodosevičiaus, viešojoje erdvėje tebėra stereotipų apie laukiančias naujoves.

1 mitas: brangi priežiūra. Dažnai manoma, kad perėjimas prie i.EKA pareikalaus milžiniškų investicijų ir nuolatinės brangiai kainuojančios priežiūros. Taip, papildomų sąnaudų bus, tačiau jos nebus tokios didelės, kaip piešia skeptikai. Be to, valstybė įteisino virtualias kasas, pasiekiamas per naršyklę ir mobiliąsias programėles. Vadinasi, jei jau turite planšetę ar kompiuterį, perėjimas prie i.EKA kasų gali kainuoti tik mėnesinį mokestį, kuris dažnu atveju neviršys už internetą ar televiziją mokamų mokesčių. Rinkdamiesi kasos sprendimą, palyginkite kelių tiekėjų pasiūlymus ir įvertinkite savo poreikius.

2 mitas: technologijos – per sudėtingos senjorams. Šią etiketę dažniausiai turi virtualios kasos, nes kasininkams neįprasta vietoj mygtukinio kasos aparato naudoti įrenginius su lietimui jautriu ekranu. „Vis dėlto, kasininko darbas su šiomis kasomis primena maisto užsakymą „Wolt“ ar „Bolt“ programėlėse. Remiantis mūsų patirtimi, vieną kartą apmokius kasininką, jis gali atlikti operacijas savarankiškai ir lengvai apmokyti kitus“, – teigia M. Chodosevičius.

3 mitas: per mažai laiko pasiruošti. Seimas dar 2020 m. numatė laipsnišką perėjimą prie i.EKA kasų, įtraukdamas pirmiausiai didžiausią apyvartą turinčias įmones, kurių naudojami kasų sprendimai jau teikia duomenis VMI. Šiais metais atėjo smulkaus verslo eilė.

4 mitas: kas kvito nespausdino, tas ir nespausdins. Iš pradžių – galbūt. Tačiau VMI pradėjus gauti duomenis, statistiniai nukrypimai ir anomalijos taps lengvai pastebimi, ypač pasitelkus dirbtinį intelektą. „Jei vienoje 30 vietų turinčioje kavinėje miesto centre penktadieniais spausdinama 500 kvitų, o kitoje, statistiškai panašioje – 50, tai atkreips dėmesį“, – sako M. Chodosevičius.

5 mitas: jokios prasmės. Prekybininkai per ilgus metus įprato prie popierinių ataskaitų, tačiau naujosios technologijos automatizuoja rutinas, mažina rankinio darbo poreikį. Perėjus prie i.EKA kasų, išnyksta poreikis turėti popierinį kasos operacijų žurnalą.

Be to, skaidrumo užtikrinimui į pagalbą VMI ateina patys vartotojai, nuo šiol turintys galimybę pasitikrinti, ar jų gautas kvitas teisingai apskaitytas ir duomenys pasiekė VMI i.EKA posistemį.

„Kai mokesčiai renkami skaidriai ir visi prisideda kolektyviai ir sąžiningai, valstybė stiprėja ir laimi jos visuomenė. Nuo šiol visuomenė turi įrankį patikrinti, ar gautas kvitas yra tikras“, - sako M. Chodosevičius.